pátek 1. ledna 2021

Zuzana, Suzan, Suzanne... vánoční dárek

 Sběratelskou panenku z řady Inspiring Women - Susan B. Anthony jsem dostala k Vánocům od manžela. Má postavu typu "curvy" s klouby, ale protože je sběratelská, liší se od kloubového baculatého těla MTM. Dolu vložím necudné porovnání, které by se určitě upjatě působící Suzan nelíbilo. :-) Ale má mnohem lepší pr.. proporce, než zrzka etnoložka, které se mi stále nedaří vymyslet jméno. 


Líbí se mi její vlasy a tvář a z černých dlouhých "konzervativních" šatů jsem nadšená. Brýle Mattel poněkud odbyl. Poněkud dost, působí lacině "plastově" a nedají se ani pořádně nasadit.








A jméno Susan mu připomnělo ještě jednu Suzanne a to Suzanne Renaud (našla jsem jednu básničku online, ostatní znám zhudebněné od Ondřeje Škocha, např. z alba Prší na habry), tak mi možná panenka s mladou tváří, ale šedinami prokvetlými vlasy bude připomínat i ji:

DVEŘE V PŘÍTMÍ

V jizby mé průsvitném šeře,
kde oheň záhy zahyne,
dveře jsou rudé a stinné,
živé jsou v listopadu dveře.

Jsou bledé jako dnové příští,
děs do mysli z nich procitá.
Stránka to, krví politá,
z níž slova – jaká slova – prýští?

Přízraku z popela a lávy,
smí na tě patřit bez obavy
jen kočky oči, žluté oči,
okénka jam a sklepení,
kde občas lucerna poskočí,
s níž bloudí zloději a šílení.



Žádné komentáře:

Okomentovat