pátek 1. ledna 2021

Anežka

Docela dlouho mi trvalo, než jsem si tuhle panenku oblíbila. Je to původně basketbalistka, přivezl mi ji manžel z NY, a já nějak nevěděla, jakou "identitu" jí přisoudit.

Ale připomíná mi Anežku z románu Cesta na západ od otce Smolena.

"Měla tváře neslovansky tmavé jako nějaká etiopská princezna, jako nějaká královna ze Sáby. Šalomouny s čerstvým doktorátem přiváděla na seminářích svou nenechavostí k šílenství. Strašně ráda se ptala a ještě strašněji ráda se přela. ... S toutéž vervou se tehdy vrhala nejen po pravdě, ale vůbec po životě - chtěla ho vyzpívat, vytanřit, i na housle ho hrála a nebylo v ní vůbec nic severského..." 

"Poprvé jsem ji potkal v prváku v kostele. Po druhé o týden později na chodbě Filozofické fakulty. V podpaží držela učebnici perštiny a opřená o parapet pojídala mrkev. Nezdálo se, že by ji zajímal okolní svět, na nějž musela ve své přílišné kráse působit jako nedobytná pevnost. Pamatuju na ty dlouhé tmavohnědé vlasy, na ty dlouhé tmavomodré šaty, v nichž tam tak nepřístupně stála jako pomník orientální princezny - nebo jako reklama na zdravou výživu."

Má zajímavý obličej, ale asi bych jinou panenku s touhle tváří nechtěla, protože ... takhle prostě může vypadat jen jedna. :-)





Žádné komentáře:

Okomentovat